تغییر شکل یک گروه که بر فضای اقلیدسی سره ناپیوسته عمل می کند

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه توصیف کاملی از فضای تغییر شکل گروه گسسته z^k که به وسیله تبدیل های مستوی پوچتوان بر فضای اقلیدسی r^(k+1) سره ناپیوسته عمل می کند، ارائه میشود. یک وی‍ژگی متمایز در این زمینه این است که حتی یک تغیر شکل کوچک در گروه گسسته می تواند سره ناپیوسته بودن عمل را بر هم زند. برای پی بردن به ساختار موضعی فضای تغییر شکل، مفهوم هایی از دیدگاه نظریه گروه ها معرفی و بر پایداری? و صلب بودن موضعی گروه های گسسته تمرکز می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

روزی که GPS آسمان ها را تسخیر می کند

تا قبل از ظهور GPS، علم ناوبری در تعیین موقعیت به هنگام روز از دقت خوبی برخوردار نبود. اما حداقل جای بسی امیدواری است که خورشید و ستارگان و اجرام سماوی دیگر توسط ابرقدرت­ها کنترل نمی­ شوند. نگارنده در اینجا به سیستمی اشاره می­ کند که همواره سمت و جهت خویش را از پنتاگون و نیروهای نظامی ایالات متحده دریافت می­ کند، و با قدردانی از وجود کثرت اجرام سماوی است که این امر امکان­ پذیر شده است.

متن کامل

قرآن چگونه هدایت می کند

خداوند برای هدایت بشر کتابی به نام قرآن را نازل فرمود. در این کتاب، اصول کلی اعتقادات اسلامی آمده است اما جزئیات بسیاری از مسائل ذکر نشده است. خداوند آن جزئیات را به صورت مفضل برای پیامبر (ص) شرح فرمود و پیامبر هم به علی (ع) دستور دادند تا همه را بنویسند. در این مقاله اثبات شده است که قرآن کریم بدون آن جزئیات نمی تواند مورد استفادهء کامل قرار گیرد زمانی می توان قرآن را فهمیدکه آن شرح ها و جزئی...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023